lördag 19 februari 2011

Allt är möjligt, endast du sätter gränserna

Jag tänkte bara nämna en föreläsning som avslutade vår arbetsmarknadsvecka igår och som var väldigt inspirerande och lärorik!
Han hette Richard och han drev ett eget företag. Han pratade bland annat om mål och drömmar i livet. Hur man ska göra för att lyckas i framtiden och hur viktigt det är att berätta sina drömmar för andra och tro på dig själv! Genom att tro på sig själv och sin idé kan man ta sig långt i livet!

Min dröm är att skriva klart min bok, få den tryckt och publicerad inom något år. Jag hade som sagt gärna velat trycka den före den 18 mars, det hade varit väldigt roligt, men jag kände att det skulle vara omöjligt. Dels för att jag inte är klar än, jag har en lång bit kvar. Jag känner att det är bättre att trycka den när jag är skrivit klart hela boken och när jag känner mig helt nöjd!
Den dagen jag är klar och känner att jag inte kan göra den bättre än vad den redan är, då ska jag undersöka mer i detalj hur jag ska ta mig från ett manus till en tryckt bok!
I framtiden skulle jag vilja gå in i en bokhandel, se min bok på hyllan och tänka "den där jag har jag skrivit". Tänk om min dröm slår in? Jag skulle bli så lycklig! :)

"Allt är möjligt, endast du sätter gränserna."
Jag älskar det citatet!

Inga kommentarer: