lördag 12 februari 2011

Morgon eller kvällsmänniska?

Tack vare att jag har lagt ner ganska mycket tid och skrivit mycket på min bok har jag börjat märka när jag skriver som bäst och vad som passar för mig.
På helgerna skriver jag som bäst på morgonen och jag känner att jag får ganska mycket gjort då och därför sitter jag nu här framför datorn inlindad i en stor filt och skriver på min bok. Jag har nyss varit ute på en lång promenad i det härliga vädret också.
På vardagarna skriver jag när jag har tillfälle, men jag hinner inte skriva så mycket på en halvtimme, utan jag behöver mer tid för att fundera ett tag och sen när jag väl börjar skriva går det oftast snabbt fram. Jag har även börjat märka att jag skriver ganska bra på kvällarna, det beror lite när jag känner inspiration och ibland kan den komma när som helst och därför brukar jag skriva ner stödord och sen skriva in det i boken när jag sätter mig framför datorn.
Sen går det saktare vissa gånger, men då brukar jag ta paus och fortsätta när jag känner inspiration igen och ger inte upp. Jag kan beskriva processen som en berg och dalbana, men jag visste redan från början att det inte skulle gå lätt hela tiden och att det skulle vara en stor utmaning! Men jag har aldrig ångrat att jag valde att skriva en bok, fastän det inte alltid har gått lika bra har jag aldrig haft tanken på att ge upp. För de gånger som det går bra väger upp allting och jag älskar att skriva, uttrycka mig i ord och sätta mig in i andra perspektiv!
Nej, nu ska jag sluta skriva här och fortsätta skriva på boken istället! Vi hörs!

1 kommentar:

Anonym sa...

Marina, du har mail! /Anna