tisdag 8 februari 2011

Tankar

Jag har nu börjat inse att jag kommer nog inte hinna skriva klart hela boken när jag ska lämna in den till min handledare den 18 mars.
Jag har två alternativ att välja mellan; Antingen skriver jag klart den röda tråden, tar bara med de viktigaste detaljerna så att jag hinner få med slutet i boken innan den 18 mars och att jag fyller ut boken och kapitlen efter det.
Mitt andra alternativ är att jag fortsätter att skriva som jag gör nu, men då kommer jag inte få med slutet på boken.

Jag har varit lite kluven hur jag ska göra. Jag har funderat över vad som känns bäst för mig och jag har därför kommit fram till det senare alternativet. Jag funderade länge på att bara skriva klart den röda tråden och ta med de viktigaste händelserna och fortsätta sen efteråt. Men varje kapitel i min bok består av olika perspektiv och det som händer i ena kapitlet följer oftast med till flera andra kapitlen på ett annat sätt och jag känner därför att det kan bli ganska hackigt och svårare att gå tillbaka och fylla ut dem senare. Jag tror även att den röda tråden kan försvinna på vägen i så fall.
Jag har därför valt att skriva så mycket som möjligt nu och ser hur långt jag kommer helt enkelt, men jag känner i detta fall att det är det bästa alternativet för mig och det blir bättre så känner jag! Sen kommer jag också hela tiden på nya saker jag vill ha med i boken och då är det väldigt lätt att läsa igenom boken och hitta ett utrymme där jag kan lägga in det. Jag känner i alla fall att jag har kommit ganska långt, men jag har mycket kvar att skriva och berätta. Det är kul att skriva!

Inga kommentarer: