fredag 10 september 2010

Loggbok

Ny etikett: Loggbok. Denna etikett är bland annat till för min handledare, så att hon kan följa mitt projektarbete från start till mål. Det är även för min egen skull, så att jag kan titta tillbaka i loggboken när jag är klar med mitt projektarbete. Loggboken är även till för er läsare förstås, då vet även ni vad som händer med mitt projektarbete.

Denna vecka började med bland annat att hitta på namn till mina karaktärer och jag är i stor sett klar med det. De viktigaste karaktärerna har nu fått sina namn, sen kommer det antagligen att dyka upp nya karaktärer under skrivandets gång och då hittar jag på namn till dem när de dyker upp. Det viktigaste är i alla fall att mina huvudkaraktärer har fått namn. Det är roligt att hitta på nya personer, men det svåra i det var att veta vilka sorts karaktärer jag vill ha med och vad de skulle få för namn. Jag hoppas nu att mina karaktärer känns trovärdiga och intressanta.

Jag har även gjort klart för mig själv vad boken i stort sett ska handla om nu. Jag har skrivit ner vad som ska hända igenom hela boken, det kanske kommer säkert att ändras lite små detaljer under skrivandets gång, men jag har i alla fall en grund till vad boken ska handla om. Jag har också skrivit ner det viktigaste delmålen i boken och det jag har kvar nu är slutet på boken, jag måste fila på det lite till. Måste fundera hur jag ska göra för att få ett så bra slut som möjligt. Ett fängslande och spännande slut.
Sen har jag även lite små detaljer att fixa innan jag äntligen kan börja med det jag har längtat efter så länge, ett av det roligaste - börja skriva på min bok.
Uppdaterar i början på nästa vecka och då vi se hur det har gått.

Nu ska jag lämna datorn och läsa en av böckerna från föregående inlägg. Ha en trevlig helg allihopa! :)

Inga kommentarer: