onsdag 29 september 2010

Skriva

Vad har hänt sen sist jag skrev i min loggbok? Jo, jag har fortsatt att skriva på min bok och det går framåt. Jag tycker att det är jättekul att komma igång med boken. Att sätta sig in i andra perspektiv och skriva. Det är roligt att använda fantasin och hitta på en historia.
Det är många som har frågat vad jag ska göra som projektarbete. När jag har förklarat det har det varit lite blandade reaktioner - vissa tycker att det låter jättespännande och roligt och andra tycker att det låter svårt och att de själva aldrig skulle göra det. Själv tycker jag både och. Jag vet att det kommer att bli svårt under processens gång och att det inte alltid kommer att flyta på, men samtidigt tycker jag att det är roligt! Det är det sistnämnda som väger upp för mig - att det är roligt. En utmaning. Något jag aldrig har gjort förut, men drömt om att göra någon gång.
Nu ska jag fortsätta. Vi hörs senare!

1 kommentar:

Anna Bergström sa...

Visst kan det förefalla svårt att skriva en roman - och det är det! Men även om du under året inte skulle bli klar eller hinna så långt som du hade tänkt så är en av vinsterna att du har lärt dig mycket på vägen. Jag tycker att du är modig som har tagit dig an denna utmaning och jag är säker på att det kommer att gå bra för dig.